ΣΟΣ Τι χειρότερο μπορεί να μας συμβεί από το κάτωθι:οι Eλληνες μαθητές βρίσκονται στη (τέταρτη) χειρότερη θέση στο Κόσμο

Ανησυχητικά για την Ελλάδα είναι τα αποτελέσματα της τακτικής έκθεσης του ΟΟΣΑ για τις ικανότητες των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, στις Φυσικές Επιστήμες και στην Ανάγνωση, η οποία παρουσιάστηκε χθες στις Βρυξέλλες από τον αναπληρωτή γενικό γραμματέα του Οργανισμού, Ιβ Λεντέρμ.

Ειδικότερα, «το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Eνωσης και στα τρία γνωστικά αντικείμενα και ειδικά στην ανάγνωση». Επιπλέον, οι επιδόσεις των μαθητών της χώρας μας «χειροτέρεψαν και στους τρεις τομείς την τελευταία τριετία, ενώ παραμένουν στάσιμες την τελευταία δεκαετία». Επίσης, ο ΟΟΣΑ διαπιστώνει «μεγάλο χάσμα ανάμεσα στις επιδόσεις των ντόπιων μαθητών στα ελληνικά σχολεία και στα παιδιά μεταναστών πρώτης και δεύτερης γενιάς».

Η Ελλάδα είναι μία από τις μόλις πέντε χώρες της Ε.Ε. όπου ο αριθμός των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις αυξήθηκε την τελευταία τριετία. Η χώρα μας έχει το υψηλότερο ποσοστό μαθητών (πάνω από 35% επί του συνόλου) στην Ε.Ε., οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατανόησης των μαθηματικών, μετά τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Ρουμανία. Σε ό,τι αφορά τον μέσο όρο των μαθηματικών επιδόσεων, οι Eλληνες μαθητές βρίσκονται πολύ κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ και καταλαμβάνουν από τους τελευταίους στην Ευρώπη την μεθεπόμενη θέση, μετά τη Βουλγαρία και την Κύπρο.

 η Ελλάδα απέχει πολύ από τον πανευρωπαϊκό στόχο να μειωθεί το ποσοστό των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις κάτω από το 15% του συνόλου, ειδικά στα Μαθηματικά, ενώ και στις Φυσικές Επιστήμες διαπιστώνεται «ελάχιστη έως μηδαμινή πρόοδος μεταξύ 2009 και 2012».

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες μαθητών, τα κορίτσια 15 ετών έχουν κατά μέσον όρο καλύτερες επιδόσεις από τα αγόρια και η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των κρατών όπου το χάσμα στις επιδόσεις των δύο φύλων διευρύνεται, καθώς το ποσοστό των αγοριών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνεται πολύ ταχύτερα. Επίσης, το ποσοστό των παιδιών με γονείς μετανάστες που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των παιδιών με γονείς Eλληνες. Αξίζει να σημειωθεί πως η έκθεση του ΟΟΣΑ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προσχολική εκπαίδευση, αφού το ποσοστό των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση των Μαθηματικών είναι υπερδιπλάσιο στη χώρα μας μεταξύ όσων δεν πήγαν νηπιαγωγείο και παιδικό σταθμό.

Εν ολίγοις, η εικόνα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι απογοητευτική. Με βάση τις συνολικές επιδόσεις των μαθητών της και στα τρία γνωστικά αντικείμενα που εξετάστηκαν, η χώρα μας καταλαμβάνει τη 42η θέση επί 65 χωρών συνολικά και την τέταρτη χειρότερη θέση στην Ε.Ε.

Πάντως, και τα γενικότερα αποτελέσματα για την Ευρώπη δεν είναι ενθαρρυντικά, αφού οι επιδόσεις των μαθητών της ηπείρου μας είναι σημαντικά υποδεέστερες από τις αντίστοιχες των Ασιατών και ειδικά των Κινέζων, των Κορεατών και των Ιαπώνων.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s